Кухоль з пивом я тримаю.
Буду завжди пиво пити!
П’ємо, браття! Думку маю:
жити з пивом - справді жити!
Максименко Л.
Мало хто з сучасної молоді сьогодні
відпочиває без алкогольних напоїв. Жоден концерт, футбол чи дискотека не
обходиться без пива, а фраза «пішли на пиво» для багатьох підлітків
стала синонімом «давай зустрінемося». А адже саме з цього напою починається підлітковий алкоголізм. Особливу
небезпеку становить широка пропаганда пива серед молоді. На жаль,
багато молодих людей не вважають пиво алкоголем, і не всі знають, що
літр хмільного напою прирівнюється до трьох чарок горілки, повідомляє
Сектор громадських зв'язків Миколаївського міського управління міліції.
Статистика,
виявляється, просто шокує. На сьогоднішній день 40% наших дітей від 14
до 18 років вже пристрастилися до випивки; в країні, через пияцтво
матерів, фіксується близько 25-30% випадків дитячої патології немовляти.
З кожним роком зростає кількість психічних розладів, викликаних
вживанням спиртного, близько 30% українських чоловіків працездатного
віку залежні від алкоголю, але при цьому до медиків із приводу лікування
звертаються далеко не все. Алкоголіком стає один з десяти «українців,
що випивають". А загальний показник вживання алкогольних напоїв в
Україні досяг оцінки в 12 літрів на людину в рік.
Вживання пива
призводить до виникнення імпотенції у чоловіків, а у жінок – до надлишку
статевого гормону фітоестрогену, що викликає рак шийки матки.
Але
ніхто з виробників пива про це не говорить, натомість через рекламу
вбивають у свідомість пивні міфи. Один з пивних брендів («Десант»)
закликає відправити відповідну кількість смс, за що обіцяє присвоїти
генеральський чин. Тобто з реклами випливає, що вчитись не треба,
працювати не треба, а досить відправити смс, і ти – генерал. Це принижує
гідність українських військових.
Особисто мене дуже сильно
здивував той факт, що парламент 21 січня 2010 року прийняв Закон України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження
споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», адже деякі
нардепи напряму відносяться до алкогольних гігантів країни, будучи
їхніми співвласниками. Хіба вони рубатимуть сук на якому сидять? Але
коли цей закон став доступним широкого загалу, я зрозумів, що це чергове
«відчипне» нашої влади.
Посудіть самі! Законом забороняється
споживання пива (крім безалкогольного) та слабоалкогольних напоїв: у
закладах охорони здоров'я; у навчальних та освітньо-виховних закладах і
т.д. і далі: закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі)».
Яка
логіка даного вислову? Пиво в пластиковій тарі – це не алкогольний
напій? А чому на стадіоні можна пити пиво в пластикових стаканчиках, а,
наприклад, в скверах ні? Хіба це боротьба проти вживання алкоголю і в
даному випадку пива? А може просто спортивні споруди не є громадськими
місцями і байдуже, що їх відвідують тисячі, десятки тисяч чи сотні тисяч
чоловік, серед яких велика частина неповнолітніх?
Знову
відповідь очевидна: пиво – це офіційний спонсор спортивних змагань (в
основному футболу, що добре видно з рекламних роликів) і
компанії-виробники хмільного витрачають мільйони доларів «відстьогуючи»
законотворцям, які створюють і парламентарям, що приймають такі от
неоднозначні закони!
Тому боротися треба в першу чергу не проти
алкоголю, а проти тих людей, які дозволяють алкоголю бути привілейованим
явищем в суспільстві. І для зміни ситуації в країні необхідно повністю
заборонити рекламу алкоголю й тютюну, а також підвищити акцизні ставки
на алкогольні напої. «У нас вони найдешевші. Цього року, швидше за все,
пиво ще подешевіє через низькі акцизні ставки й ріст інфляції, а
виходить, стане ще доступніше для дітей», - відзначає він. На думку
медиків і представників громадських організацій, варто також обмежити
місця й час продажу й вживання алкогольних напоїв, підсилити контроль
над їхнім продажем. Безсумнівно, поліпшило б ситуацію й масове
захоплення молоді спортом, про що повинна подбати держава.
Але
поки на алкоголі наживаються його виробники, а владі зручні ні про що не
думаючі, «питущі» громадяни, ситуація в країні навряд чи зміниться на
краще.
І на останок, хочеться згадати відомий вислів з кінофільму
Леоніда Гайдая «Не може бути»: «Губить людей не пиво, а губить людей
вода», а в нашому випадку ВЛАДА.
Ігор Михальчишин
Коментар Антона з Черкас: Після прочитання статті у мене виникло питання:
Коли заходеш в магазин, купляєш пиво ти чи влада?
Я вважаю, що вплинути на владу майже не реально, її треба просто
змінювати. Треба подивитись трошки глибше, там діє принцип "кругової
поруки", її не змінити, там потрібні закони дуже просто лобіюються, та й
все. Треба подивитись в корінь проблеми, діти, підлітки купують пиво і
тим самим підтримують цю систему. А якщо ми не можемо вплинути на
систему, то треба спробувати вплинути на молодь. Треба позбавити
виробників алкогольних напоїв джерела, як дереву обрубують коріння перед
спилюванням, так і треба позбавити підприємства споживачів, вони
стануть слабкі, а потім ми й ними займемось.
Головна наша мета на сьогодні - це досягти критичної маси молоді, яка не вживатиме алкоголь.
І ще, якщо молодь перестане пити, це не означає, що вони почнуть
займатися спортом, хоча це вже інша тема, теж досить важлива і актуальна.
Джерело: Українська громада
|