Ім`я: Чорнобог, Кощій (рос. Кощей), Корочун, іноді Його ототожнюють з Вієм та Ящуром.
Значення: 1) "Темний" лик Рода в уявленні Його як Триглаву Род-Білобог-Чорнобог; уособлення принципу Руйнації; діалектична опозиція Білобогу.
2) В деяких системах рідновірського пантеону Чорнобога вважають "темним", руйнівним ликом Велеса (як супротивника Громовика у "змієборчому міфі").
3) Володар Нави (і зокрема Пекла) - "нижчого" світу, "коренів" Світового Дерева, "непроявленого" світу духів (напротивагу Яві - проявленому буттю).
4) І в "чорнобожих", і у агресивно-"білобожих" течіях рідновір`я Його часто вважають уособленням Первинного Хаосу, впорядкування якого - головна складова міфологічної космогонії (творення світу), вочевидь, в цьому ж - роль Змія, Ящура у "змієборчому міфі".
5) На екзотеричному рівні - Бог ночі й темряви, марення, сну, ворожінь.
Лики (прояви, грек. іпостасі): Виділяються у течіях із розвинутою "чорнобожою" теологією.У "двовір`ї": Касьян.
Аналоги в інших індоєвропейських традиціях: вед. Врітра; інд. Бхайрава; грек. Аїд, рим. Плутон/Діт/Орк.
Згадується у: Гельмольд (у "Слов`янській хроніці" згадує, що слов`яни шанують Чорнобога, не вважаючи Його "абсолютним злом" чи "нечистим"), Абрахам Френцель (XVII ст.), "История Каменской епархии" (XVII ст.); "Велесова книга" ("Чорнобог і Білобог перуняться і тим Сваргу удержують"). Імена Корочун і Ящур відомі з етнографії, Вія вперше згадує М.В.Гоголь, хоча персонажі з описаними атрибутами (зокрема, віями) зустрічаються і в міфологічних джерелах.
Свята річного кола: Серед українських рідновірів свято Чорнобога відзначають тільки представники РПК, ототожнюючи його із літнім святом Оддання, Видення (15 січня) - календарною опозицією святу Білобога. "Велесів круг" у Росії реконструює 3 свята, присвячених Чорнобогу: 1) календарна опозиція ночі Білобога - ніч на 1 листопада ("Белобог передаёт Коло года Чернобогу"; кельт. Самайн); 2) Корочун (24 січня) - канун Коляди (Чорнобог "окорочує", відсікає Коло минулого року; в Україні під назвою "корочун" відомі змієподібні коржики, які печуться якраз на Свят-вечір); 3) Касьянів день (29 лютого, що буває раз на 4 роки).
Атрибути: При ототожненні з Вієм - власне, довгі вії, які підіймаються прислужниками за допомогою тризубів-вил (символ Велеса). "Злий", руйнуючий погляд, між іншим, - етнографічна ознака св. Касьяна. Іноді називається кочерга, що нею Чорнобог перемішує вугілля у Пеклі. Прихильники культу Чорнобога виділяють також ряд інших атрибутів.
Священна тварина: Судячи зі слов`янської "звіриної" символіки, ворон або змія. Іноді також називається мураха (див. "Живые Веды Руси" Велеслава).
Символ: Достеменно не відомий, у сучасності фігурують варіації "Чорного Сонця" і перегорнутої руни Альгіз.